תוכנית המצוינים: רג"ב – ראש גדול בהוראה

תוכנית המצוינים: רג"ב – ראש גדול בהוראה

קורסים ייחודיים לסטודנטים בתכנית  |  התנסויות ייחודיות בהוראה בליווי אישי

שיתופי פעולה עם סטודנטים מכל המכללות לחינוך בארץ  |  אוירה משפחתית

אם הוראה זורמת בדמך, אם התשוקה ללמד וללמוד יחד עם התלמידים בוערת בך, מקומך איתנו!  צרו קשר עם ראש התכנית: ד״ר ורד פלפל קיסר, בטל' 050-6610212 או במייל vp261270@gmail.com, או השאירו לנו את פרטיכם בטופס שלהלן ואנו נדאג לשוב אליכם:

מהי תוכנית רג"ב?

תוכנית המצוינות רג”ב מתקיימת ב- 22 מכללות להוראה בארץ ומיועדת לסטודנטים בעלי נתונים גבוהים וחזון חינוכי השואפים להשפיע על עתיד החינוך, המדינה והחברה.
התכנית פועלת בשיתוף עם משרד החינוך ומכשירה סטודנטים להיות מורים מצטיינים ומנהיגים מפלסי דרך במערכת החינוך, בעלי אומץ לשאול שאלות, לערער על הנחות יסוד, לפרוץ גבולות, ליזום ולחדש.

האם התוכנית מתאימה לך?

תכנית רג"ב במכללת קיי, מוצעת לסטודנטים מצטיינים המשלבים לימודי תואר ראשון ותעודת הוראה במכללה לחינוך על שם קיי.
לקבוצה זו מתקבלים סטודנטים הן מהחברה הבדואית והן מהחברה היהודית.
קבוצת הסטודנטים כוללת סטודנטים המגיעים ממגוון מסלולים ותחומי דעת.
הקבוצה היא תלת שנתית ולומדים בה סטודנטים משנים- א', ב' ו ג' ביחד.

מהם תנאי הקבלה?

  • סטודנטים יתקבלו לתוכנית, על סמך ציון משולב (פסיכומטרי + בגרות) וציון מבחני מסיל"ה להתאמה להוראה,מכתב הצגה עצמי וראיון.
  • למועמדים בעלי ממוצע בגרות של 105 ומעלה, אשר לא נבחנו בבחינה פסיכומטרית, יוצע לעשות קורס אקדמי מקוון בחינוך, במהלך חופשת הקיץ.
    מועמדים שעברו קורס מקוון זה בהצלחה, יוכלו להתקבל לתוכנית, ללא צורך בבחינה פסיכומטרית.

למה כדאי לך להצטרף לרג"ב, דווקא במכללת קיי?

מטרתה של התכנית הינה לקדם רשת של בוגרים אשר יחוללו שינוי בתחומים שונים בחינוך.

תכנית רג"ב במכללת קיי תעודד סטודנטים ובוגרים להתקדם כמנהיגים אשר יזהו צורך חברתי חינוכי בחברה הישראלית, ויזמו התמודדות עמו באופן עיוני ומעשי.

התפיסה היזמית תעבור כחוט השני בין הלמידה בקורסים, הסיורים והמפגשים הייחודיים לבין ההתנסות הייחודית.

משך הלימודים לקבלת תואר ”בוגר בהוראה” (.B.ed) ותעודת הוראה יהיה שלוש שנים במקום ארבע.

התוכנית תממן לי את שכר הלימוד?

  • למתאימים יוענק פטור מלא משכר הלימוד, למשך כל שלושת שנות הלימוד!
  • מלגת מעורבות חברתית בגובה 5,000 ש”ח, בכל שנת לימודים!
  • המשכורת בשנת ההתמחות (הסטאז’) תהיה של מורה בפועל!
    (ולא כמשכורת של שנת התמחות)

מתי לומדים?

הלימודים בתכנית רג"ב יתקיימו באופן קבוע בימי חמישי בין השעות 16:00-19:30
אופן הלמידה בכל התכנית יהיה משולב (היברדי): מקרוב ומרחוק, מקוון ושאינו מקוון, סינכרוני וא-סנכרוני, קבוצתי ואישי.

סיורים יתקיימו בימי- חמישי/ שישי. מועדי הסיורים יפורסמו בתחילת שנת הלימודים.

מדוע הצטרפות לרג"ב פירושה הצטרפות לנבחרת מנצחת?

  • הסטודנטים בתוכנית רג"ב, אשר נבחרים בקפידה בתחילת כל שנה, נהנים מתחושת שייכות משפחתית ומלווי אישי של רכזת התוכנית.
  • הקבוצה הינה קבוצה הטרוגנית מכמה בחינות: זוהי קבוצה תלת שנתית ומשתתפים בה סטודנטים משנה א', ב' וג' גם יחד.
  • הסטודנטים מגיעים ממסלולי למידה שונים: על יסודי, יסודי, גיל רך, אנגלית, חינוך גופני, חינוך מיוחד, מדעים ועוד.
  • הקבוצה הינה רב תרבותית ולומדים בה סטודנטים יהודים ובדואים גם יחד. לאורך השנה נקיים סיורים ונסיעות משותפות אשר יגבשו את הקבוצה.
  • היכרות והתנסות עם טכנולוגיות למידה חדשניות, כמו: כלי בינה מלאכותית, משקפי מציאות מדומה, למידה בכיתה אימרסיבית-אופפת ורובוטים כעוזרי הוראה בכיתה.
  • כדיי לעודד את הקליטה של הסטודנטים החדשים (משנה א' ) לשאר הקבוצה, נצמיד סטודנט חונך משנה ב' או ג' לסטודנט חדש משנה א'.כמו כן, במטלות אשר יינתנו לאורך השנה בקורסים השונים, נבקש שיעבדו בזוגות/ שלשות המשלבות סטודנטים משנתונים שונים.
  • בנוסף – על מנת ליצור אווירה נעימה, המפגשים יכללו כיבוד קל על פי החלטת הקבוצה.
    מעבר לכך, תוקדש תשומת לב ליצירת הווי בקבוצה והזדמנות למעורבות והיכרות בין הסטודנטים השונים.

מהם הקורסים הייחודיים בתוכנית רג"ב?

כחלק ממטרתנו לקדם מורה-יזם אשר מזהה צורך בשדה החינוכי והחברתי, בשלושת שנות הלימודים, קורסי רג"ב יתמקדו בתחום היזמות החינוכית בהקשרים שונים:

  • יזמות בחינוך – בדגש על יזמות עם נוער בסיכון
  • יזמות בחינוך – בדגש על מנהיגות ופדגוגיה חדשנית
  • יזמות בחינוך – בדגש על רב-תרבותיות

קורסי הוראה ייחודית בשנת הלימודים תשפ"ד:

מנהיגות מבוססת ערכים בחינוך:
אנו מאמינים שהכשרת מורים-מנהיגים וערכיים, כבר בשלב הכשרת ההוראה, הינה כלי לפיתוח מקצועי של מורים, להשתלבות במערכת כמורים יזמים ומשפיעים, כסוכני שינוי בבית הספר, הפועלים לשיפור מתמיד לרווחת התלמידים והמורים.
הקורס ישלב למידה של תאוריות העוסקות במנהיגות חינוכית, ועידוד לקידום יוזמת 'מעשה מנהיגות' המעודדת איתור צורך בשדה החינוכי וקידום מציאת פתרון המשלב כלי AI (בינה מלאכותית).
לצפייה בסילבוס הקורס לחצו כאן
מרצה: ד"ר ורד פלפל קיסר

יזמות רב תרבותית:
מטרתו של החינוך הרב תרבותי היא להבנות מחדש רכישת מיומנויות שיסייעו לסטודנטים להוביל חברה רבת תרבויות וגיוון אתני כפי שיש בישראל.
הסטודנטים בקורס המגיעים מרקע שונה, ילמדו לקבל ולהבין את השונות ביניהם: סטודנטים מהחברה היהודית ומהחברה הבדואית.
בנוסף, על מנת להעשיר את המגוון התרבותי הסטודנטים יפגשו גם סטודנטים הלומדים במכללה מהחברה האתיופית, הלומדים בתואר שני.
סטודנטים אלו, יגיעו לקורס למפגשי אירוח וכהכנה לסיור בכפר אתיופי וכדומה…מרצות: ד"ר ורד פלפל קיסר וגב' צביה שמוחה

הסטודנטים בתכנית רג"ב מקדמים יוזמות חינוכיות

בשנת תשפ"ג קידמו יוזמה פדגוגית המקדמת למידה בין תחומית בהקשר לנושא "השפה", וכך למשל, הסטודנטים בחנו את הקשר בין "אבולוציה של שפה ושפה של אבולוציה".
תוצרי הלמידה הוקלטו וזמינים להאזנה בסדרה של פרקי פודקאסט, שמהווים פדגוגיה פורצת דרך בהכשרת מורים.

מהי ההתנסות הייחודית בתוכנית?

ההתנסות הייחודית בתכנית רג"ב מתקיימת בהלימה לקורסי ההוראה הייחודית.
המטרה העיקרית לקדם התנסות אשר תיתרם מהקורס הייחודי ותתרום לו, כך שתתפתח הפרייה בין התיאוריה לבין הניסיון.

לרשות הסטודנטים שתי אפשרויות:

  • התנסות ייחודית בבית ספר לנוער בסיכון
    בהקשר לקורס "מסיכון לסיכוי – תמונת עתיד", אשר נלמד בשנת תשפ"ג:
    סטודנטים אשר התנסו במהלך תשפ"ג (במשך כ- 30 שעות שנתיות) בתיכון ברנקו וייס – באר שבע, יוזמנו להמשיך את ההתנסות הייחודית בבית ספר זה.
    בפרויקט זה אנו מאפשרים לתלמידים בית הספר להגשים חלום בהקשר למקצוע בעתיד, כשהסטודנטים מהווים עבור התלמידים כמודל ללמידה באקדמיה ולפיתוח תעסוקתי.
  • התנסות ייחודית בבית ספר המעודד מצוינות
    בהקשר לקורס "מנהיגות מבוססת ערכים בחינוך", אשר נלמד בשנת תשפ"ד:
    התנסות זו, תזמן את הסטודנטים לקדם יוזמה או "מעשה של מנהיגות" בבית ספר למצוינים. הסטודנטים יוכלו לבחור כיתת מצויינת בקהילת מגוריהם.

מהי המעורבות החברתית של הסטודנטים בתוכנית?

כחלק מדרישות תכנית המלגות של מפעל הפיס, הסטודנטית יתנדבו במשך 40 שעות בשנה באחת מהאפשרויות הבאות:
(ניתן לקיים התנדבות זו באותו המקום שבו מבוצעת ההתנסות הייחודית).

  • תיכון ברנקו וייס או ביחידות לקידום נוער
    המעורבות החברתית בעבודה עם נוער בסיכון תחשוף את הסטודנטים לנוער שנשר ממוסדות חינוך וזקוק למודל של סטודנט בוגר אשר ילווה את התלמידים בחניכה אישית.
  • ליוי וחניכה של סטודנטים במכללת קיי במרכז איתקה
    הסטודנטים מתוכנית רג"ב ילוו ויחנכו סטודנטים במרכז "איתקה", מרכז תמיכה לסטודנטים עם צרכים לימודיים מיוחדים.
  • מעורבות חברתית רב תרבותית
    כדיי להעצים את הלמידה בקורס יזמות רב-תרבותית (חילונים, דתיים, או יהודים וערבים, לדוגמה) הקבוצה תקדם יוזמות שיעודדו שיח רב-תרבותי.

כיצד הסטודנטים בתוכנית תורמים לקהילה ולמכללה?

  • הסטודנטים ייזמו ויקדמו אירועים רב תרבותיים במכללה
  • כחלק מפרויקט 'תמונת עתיד' יערכו "ימי חשיפה לאקדמיה" עבור בני נוער בסיכון

בכל שנה תוכנית רג״ב מפיקה אירוע מכללתי מרכזי.
אלו האירועים מהשנים האחרונות:

  • בתשפ"ג הסטודנטים של תכנית רג"ב אירחו את תלמידי תיכון ברנקו – וייס ליום ביקור במכללה על מנת להפגישם עם האקדמיה, המכינה המכללתית וכו', מתוך מטרה לאפשר לתלמידים אלו, הזדמנות לגיבוש "תמונת עתיד".

  • בתשפ״ב התקיים יום עיון ׳מהזדמנות ליזמות׳ אליו הוזמנו סטודנטים מתוכניות שונות במכללה. את האירוע הפיקו סטודנטים מתוכנית רג״ב, להלן תמונות מיום עיון זה:

כיצד מעבדים את ההתנסות והלמידה ביחד?

ההתמודדות עם נוער בסיכון עבור הסטודנטים הינה אתגר גדול. מפגש זה פעמים רבות מאתגר ולכן חשיבות הליווי האישי עבור הסטודנט היא גדולה.

על מנת לתמוך בהתמודדות של הסטודנט עם אתגרי ההתנסות הייחודית והמעורבות החברתית, יתקיימו סדנאות רפלקטיביות, בהנחייתה של גב' צביה שמוחה

המפגשים הקבוצתיים יתקיימו בתדירות של פעם בשבועיים + שיחות אישיות עם הסטודנטים, שיתקיימו פעמיים בכל סמסטר, לפי בחירת הסטודנט: באופן פיזי במכללה או במפגשים סינכרוניים.
בנוסף, הסטודנטים מוזמנים להיעזר בראש התכנית בעת הצורך.

כיצד נכיר סטודנטים מצטיינים ממכללות אחרות?

  • לרשות הסטודנטים הלומדים בשנים ב' ו ג', מספר קורסי חינוך, בהם יפגשו סטודנטים מתכנית רג"ב מכל הארץ.
    להרשמה לקורסים: פורום בין מכללתי.
  • שיתוף פעולה ייחודי יתקיים בקורס "מנהיגות וערכים בחינוך"
    קורס דומה התקיים גם במכללת לוינסקי ויתכנו מפגשים משותפים עם הסטודנטים במכללת לוינסקי, לעודד למידה שיתופית בהקשר למנהיגות בחינוך.

מתי הכנסים הארציים של התוכנית?

 תכנית רג"ב במכללת קיי תשתתף בכנסים הארציים המותאמים לכל שנתון.

  • כנס שנה א' ארצי – 8.5.24
  • כנס שנה ב' ארצי – 7.1.24
  • כנס שנה ג' ארצי – 4.6.24

כיצד נערכים בשנה ג' לעבודה בשטח?

  • סטודנטים הלומדים בשנה ג', ילוו בתהליך ההשמה לקראת מציאת בית ספר כמקום עבודה.
    התהליך יכלול סדנאות הקשורות בעיצוב זהות מקצועית, כתיבת קורות חיים, הכנה לראיון עבודה ועוד.
    ההתקשרות עם הסטודנטים תעשה באופן קבוצתי ובליווי אישי.
  • בנוסף הסטודנטים יתנסו במרכז הסימולציה המכללתי, כהכנה לראיונות עבודה במוסדות החינוך.
  • המפגשים עם הסטודנטים יערכו באמצעות פגישות אישיות ולעיתים קבוצתיות.

פרטי ההתקשרות

ראש התכנית ויועצת ההשמה: ד״ר ורד פלפל קיסר: 050-6610212, vp261270@gmail.com

 

קבלו טעימה מפעילויות וקורסים מהעבר של רג״ב:

  • "הוראה ולמידה בין תחומית ורב תחומית": (סמסטר ב' שנת תשפ"ג) לחצו כאן
    ידע במהותו הוא רב תחומי. מטרתו של קורס זה לעודד מורים יוזמים המקדמים הוראה ולמידה המצריכה אינטגרציה של ידע, למידה מאתגרת המזמנת חשיבה מסדר גבוה – ד"ר ורד פלפל קיסר ומרצים אורחים נוספים בליווי רכזת התכנית.הקורס ישלב מרצים אורחים מתחומי דעת מגוונים. מתווה לקורס (נתון לשינויים). אחת השאלות המרכזיות שתעסיק אותנו בקורס תהיה: "מה הקשר בין שפה לתרבות?" נבחן את נושא השפה תוך התייחסות לתחומי דעת שונים החל ממדעים וגנטיקה, דרך השפה העברית והישראלית, השפה המתמטית וכלה בשפת האומנות, המוזיקה ועוד.עוד נדון בשאלה נוספת, "מהי בחירה?" בהקשר לשני תחומי דעת: ביולוגיה ופילוסופיה. ייחודיות הקורס תתבטא בגיוון המרצים מתחומי דעת שונים, בעידוד התבוננות על תחום מזוויות שונות ובשיתוף הסטודנטים בהובלת שאלת החקר.
  • הזמנה ל-״הזדמנות ליזמות״, יום עיון בהובלת תכנית רג"ב, מרץ 2022 לחצו כאן
  • הזמנה כתיבה של סיפורים "מנהיגות יוצאת לאור" 2020 לחצו כאן
  • למצגת "סיכום פעילות תשע"ג" תוכנית רג"ב ורשות העתיקות, 2013 לחצו כאן
  • למצגת הפנינג "נפש בריאה בגוף בריא" תוכנית רג"ב ורשות העתיקות, 2012 לחצו כאן

   

 

* מענקים ומלגות לזכאים בהתאם לתקנון | פתיחת התוכנית מותנית במספר הנרשמים

לשיחה עם יועץ, השאר פרטיך וניצור קשר בהקדם
דילוג לתוכן