תכנית ההכשרה לחינוך המיוחד (גילאי 21-6) 

ראש תכנית ההכשרה לחינוך המיוחד לינקר גוברין דפנה

מוקדי למידה: לקויות למידה, מוגבלות שכלית, ואוטיזם

אודות תכנית ההכשרה לחינוך המיוחד

תכנית ההכשרה לחינוך המיוחד מכשירה את הסטודנט לעבודה עם תלמידים עם צרכים מיוחדים במערכת החינוך מגיל 6 ועד גיל 21.
תחומי ההכשרה בתכנית ההכשרה לחינוך המיוחד מתמקדים בליקויי למידה וחריגויות מורכבות.
הסטודנטים בתכנית ההכשרה לחינוך המיוחד יוכשרו ללמד את תלמידיהם במגוון דרכי הוראה במטרה לקדם אוטונומיה ועצמאות, מימוש עצמי מרבי ואיכות חיים בתוך מארג חברתי משמעותי.
תכנית החינוך המיוחד מכשירה את המורים למנעד אוכלוסייה רחב ולטווח גילים רחב.

מטרות ההכשרה של שנה ב’

  1. להכשיר את הסטודנטים לעבודה בתחום האוריינות, השפה והתקשורת- הוראת קריאה, פיתוח שפה ותקשורת, והוראה בקבוצות קטנות.
  2. להכשיר את הסטודנטים להוראת יסודות החשבון- תכנון והוראה של שיעורי חשבון ברמות שונות בהוראה קבוצתית ופרטנית.
  3. הכרות עם תכנית לימודים אישית – תל”א ותכנית לימודים כיתתית – תל”כ, קריאה של תכניות לימודים וניתוחן.
  4. לפתח תחושת אחריות ומחויבות באמצעות עידוד ליוזמות בבתי-הספר.
  5. העמקת תהליכי התבוננות עצמית – מקצועית באמצעות כתיבה רפלקטיבית.

 

מסגרות ההתנסות:
הסטודנטים מתנסים בשתי אוכלוסיות: בבתי-ספר יסודיים מהזרם הכללי ובהם כיתות לתלמידים עם לקויות למידה רב בעייתיות ואוכלוסיות של תלמידים עם לקויות מורכבות בבתי ספר מיוחדים ובגני ילדים מיוחדים.
כל סטודנט מתנסה במהלך השנה באוכ’ נבחרת.

את תהליך הלמידה מלוות מדריכות פדגוגיות בשגרת היום ובסדנא דידקטית מותאמת לאוכלוסייה בה מתנסים הסטודנטים.

מטרות ההכשרה של שנה ג’ 

  1. התנסות בתכנון בעיבוד, בהתאמה ובהוראת יחידות הוראה בתחומי דעת רבי מלל, במסגרות לימוד על – יסודיות.
  2. הערכת הלמידה – שימוש בכלי הערכה מסורתיים וחלופיים.
  3. העמקת תהליכי התבוננות עצמית- מקצועית באמצעות כתיבה רפלקטיבית.
  4. רכישת מיומנויות בפרוק מטלות לצרכים פונקציונאליים.
  5. העמקת התובנות בניתוח ושיפור יחסים חברתיים בכיתה.
  6. טיפוח כישורי ניהול כיתה.

בשנה זו הסטודנטים מקדמים פרויקט שמהווה שיא בלמידה. הפרויקט מהווה אינטגרציה לתחומי ההתמחות של הסטודנט, לכישורי הלמידה הנרכשים ולצרכי מסגרת ההוראה.

 

מסגרות ההתנסות:
הסטודנטים מתנסים בשתי אוכלוסיות: בבתי-ספר על יסודיים מהזרם הכללי ובהם כיתות לתלמידים עם לקויות למידה רב בעייתיות, ואוכלוסיות של תלמידים עם לקויות מורכבות בבתי ספר מיוחדים.
כל סטודנט מתנסה במהלך השנה באוכ’ נבחרת.

את תהליך הלמידה מלוות מדריכות פדגוגיות בשגרת היום ובסדנא דידקטית מותאמת לאוכלוסייה בה מתנסים הסטודנטים.

קורסי ההכשרה הבאים הם קורסי חובה כיוון שהם הכרחיים לעבודת המורה בחינוך המיוחד

  • סדנא דידקטית 2 ש”ש
  • קורס בניקוד לשנה ב 1 ש”ש
  • קורס בשיטות קריאה 1 ש”ש
  • קורס בהוראה מתקנת של הקריאה לשנה ג 1ש”ש
  • קורס בהוראה מתקנת של החשבון בשנה ב 2ש”ש
  • קורס בהוראה מתקנת של החשבון בשנה ג (המשך) 1ש”ש
  • קורס במנהיגות 1ש”ש
  • תכנית של כל הקורסים בהתמחות ניתן למצוא באתר הקורס.

 

לימודי התמחות במסגרת תכנית ההכשרה לחינוך המיוחד

ניתן לבחור באחת מהאפשרויות:
א.מתכונת דו-חוגית:

  • התמחות ראשונה בחינוך מיוחד (26 נק”ז)
  • התמחות שנייה כללית: שתי חטיבות (15 נק”ז כל אחת) חטיבה ראשונה – חטיבת חובה, לשון שפה ותרבות.
  • חטיבה שנייה בחירה מבין ההתמחויות הבאות: ספרות עברית וכללית,לשון עברית, מקרא, מתמטיקה, מדעים או מוסיקה ואמנויות.

ב. מתכונת דו-חוגית משולבת:

  • התמחות ראשונה חינוך מיוחד ( 26 נק”ז)
  • התמחות שנייה:
    • דיסציפלינה מלאה (26 נק”ז)+ תעודת הוראה לבי”ס יסודי
      בחירה מתוך ההתמחויות הבאות: ספרות וספרות ילדים, מקרא, לשון עברית, מתמטיקה, מדעים.
      מחייב תוספת של 6 שעות התנסות בהוראה + סדנה דידקטית בתשלום מלא.
    • דיסציפלינה מלאה (26 נק”ז) + תעודת הוראה לביה”ס העל-יסודי
      בחירה מבין ההתמחויות הבאות: ספרות ועברית כללית, מקרא, לשון עברית.
      מחייב תוספת של 6 שעות התנסות בהוראה + סדנה דידקטית בתשלום מלא.
  • המכללה שומרת לעצמה את הזכות לערוך שינויים
  • מספר המקומות מוגבל
  • הרישום לתכנית הנו על בסיס מקום פנוי
  • פתיחת התכנית מותנית במספר הנרשמים
לשיחה עם יועץ, השאר פרטיך וניצור קשר בהקדם
דילוג לתוכן