לשון עברית

ראש ההתמחות בלשון עברית ברק טליה

"הלשון היא מאושיות התרבות של כל עם, מלווה אותו לאורך ההיסטוריה והיא מרכיב חשוב בזהותו הלאומית… הלשון העברית הייתה לכור ההיתוך של הלאום בישראל" (פרופ' יעקב בן-טולילה בתוך: "אתרוג" כתב-עת לענייני חינוך, יהדות וחברה, דצמבר 2008)

 

רציונל ההתמחות בלשון העברית

צוות המרצים בהתמחות בלשון העברית רואה את הלשון כלי להבעת החשיבה, להעברת התרבות ואמצעי לתקשורת בתוך הקשרים נסיבתיים: לימודיים-הוראתיים, חברתיים-מנהיגותיים ותרבותיים.
ההתמחות בלשון העברית מכשירה את תלמידיה לתפקד כאנשי חינוך, הממשיכים את תפקידם של מוריהם בהידוק הזיקה בין העם למורשתו: לשונו ותרבותו.

הסטודנטים יוכשרו כאנשי חינוך בעלי יכולת אוריינית לשונית תוך חשיפתם למחקרים עדכניים בתחום הלשון. ההתמחות בלשון העברית מקנה לתלמידיה ידע לשוני, מודעות לשונית ומטא-לשונית, שבעזרתם יוכלו להתבונן בשפה ולפתח חשיבה רפלקטיבית על התנהגותם הלשונית שלהם ושל תלמידיהם. ההתמחות בלשון העברית מקנה לתלמידיה יכולת להשתמש בשפה בכתיבה ובדיבור בהתאמה למשלבים הנדרשים בהתאם לנסיבות.
הכשירות הלשונית, הנרכשת במהלך הלימודים בהתמחות בלשון העברית, תסייע לסטודנטים ליישם את ידע הלשון בקהילות שיח שונות, שבהן הם פועלים ועתידים לפעול.

  • המכללה שומרת לעצמה את הזכות לערוך שינויים
  • מספר המקומות מוגבל
  • הרישום להתמחות הנו על בסיס מקום פנוי
  • פתיחת ההתמחות מותנית במספר הנרשמים
דילוג לתוכן