שיתוף חינוכי פעיל שיתוף חינוכי פעיל סיפור של הכשרת מורים

שיתוף חינוכי פעיל שיתוף חינוכי פעיל סיפור של הכשרת מורים

שיתוף חינוכי פעיל שיתוף חינוכי פעיל סיפור של הכשרת מורים

יהודית ברק, אריאלה גדרון (עורכות) | 2008 | הכשרת מורים

"המסע של תוכנית שח"ף (שיתוף חינוכי פעיל) במכללת קיי החל לפני כשבע שנים. במכללה שררה אז תחושה מוזרה; בשטח קיבלו את בוגרינו בזרועות פתוחות. הם השתלבו ב"שדה" בקלות ובמהירות, ונחשבו למורים מצליחים. אך לנו הייתה הרגשה אחרת. שהרי אנחנו רצינו לראות מורים שאינם "משתלבים במערכת", אלא פועלים לשנות אותה. רצינו במורים שמגמתם לשפר את החברה ולא רק את מעשה ההוראה עצמו. כך יצאה לדרך תוכנית שח"ף, המכשירה מורים ברוח "חתרנית". היא מדגישה את חשיבות הדרך ולא רק את קדימות המטרה. היא מציבה במרכזה את הדיאלוג ולא רק את התחרותיות. היא מחשיבה את השותפות ואת הקהילה ולא רק את היחיד ואת הישגיו" (מתוך: פרופ' שלמה בק; פתח שבר)

הספר שלפניכם מציין תחנת ביניים במסע לעבר הכשרת מורים אחרת. הוא מציג עבודות מחקר של חברי צוות שח"ף, הבוחנות את התהליך הזה כדרך חלופית אפשרית של חינוך להוראה ומציע מודל דינמי אפשרי של שיתוף חינוכי פעיל, הנטווה ונכתב בידי העוסקים במלאכה.

"בשח"ף … הכלי היחידי כמעט שקיבלתי כדי לצאת למסע הזה בנבכי מערכת החינוך היה תחושת שייכות ואכפתיות. אני פשוט הרגשתי שווה יותר, יכולה יותר, מצליחה יותר, משנה…היום בכיתה שלי, אני משתדלת להיות בעבור תלמידיי המורה שרציתי תמיד שתהיה לי. בשח"ף למדתי להכיר ולהוציא אותה מקרבי." (ענת, סטודנטית בשח"ף) "אני מאמינה שבאתי לשח"ף עם משהו, של 'ככה אני', 'ככה אני עובדת וחושבת', אבל בשח"ף אמרו לי: "בואי תבדקי את מה שאת עושה ותבדקי גם דרכים אחרות…" צמחתי, למדתי לראות את הדברים אחרת." (דורית, סטודנטית בשח"ף).

הוצאה לאור

מכון מופת

לשיחה עם יועץ, השאר פרטיך וניצור קשר בהקדם
דילוג לתוכן