ידידו של הכלב ידידו של הכלב סיפורי ילדים על כלבים בשתי לשונות

"ידידו של הכלב ידידו של הכלב סיפורי ילדים על כלבים בשתי לשונות"

ידידו של הכלב ידידו של הכלב סיפורי ילדים על כלבים בשתי לשונות

עריכה: עדית שר | 2014 | לשון וספרות בשתי לשונות

פתח הספר
מאז ומתמיד בכל התרבויות ילדים אהבו להקשיב לסיפורים ולספר סיפורים.
הסיפור הוא צורך של כל אחת ואחד צעיר כבוגר בכל חברה. באמצעות הסיפור ניתן לתאר מאורעות, לחוות חוויות, למסור מסרים, להביע רעיונות ומאוויים, להתרגש ולהתפעם.
ימי הסיפור – כימי ההיסטוריה ואלה נעשים באמצעותן של שפות שונות ורבות.

גם הילדים שלנו אוהבים להקשיב רוב קשב לסיפורים ואוהבים עד מאוד לספר סיפורים. בספר זה הילדים משתפים אותנו – הקוראים – בעולמם באמצעות השפה המילולית – המַלְבּוּשׁ לתכנים – במכלול הרעיונות, החוויות והתחושות שכל אחת ואחד מהם חפץ להביע. פנים רבות למַלְבּוּשׁ זה – השפה; וזו הולכת ומשתבחת ככל שלומדים לגלות את רזיה ואת צפונותיה. תהליכי הגילוי וההשבחה הם תהליכים מתמשכים ומרתקים. ככל שמעמיקים ומתעמקים בהם נפתחים עולמות חדשים; לומדים לחוות בעוצמות שונות, להתרגש בדרך שונה, להבין מסרים גלויים וסמויים מן העין ולומדים אף לתפור 'מַלְבּוּשׁ חדש' לתוכן, לבוּר מן הרב את ה'מה'? ואת ה'איך'?
השילוב המרתק שבמציאת המינון המתאים בין התוכן (ה'מה') לבין המַלְבּוּשׁ (ה'איך') הוא הבונה את הארכיטקטורה המיוחדת לכל סיפור.

למסע מרתק זה יצאנו עם קבוצת ילדים בגילים 9 ו-10. חלקם שפת אִמם עברית – חלקם – ערבית. ילדים שהאזינו לסיפורים, זה לזה ושכתבו וטרחו וכתבו גרסה אחר גרסה – השמיטו והוסיפו, פסלו מילה ואהבו מילה, האריכו משפט וקיצרו אחר… עד אשר מצאו את זו האחרונה לשביעות רצונם; וכך מאחורי כל אחד מן הסיפורים עומד מְסַפֵּר צעיר-ילד שהוא עולם ומלואו של חוויות, רגשות, מאוויים ושאיפות. כל ילד בחר גרסה אחת, מני רבות, מטיוטות הסיפור ואת הגרסה הסופית – הסיפור המוגמר שלו; אלה כאלה מוצגות בפנינו בספר.

שותפות נאמנות למסע היצירה והלמידה הן קבוצת סטודנטיות העושות את צעדיהן במלאכת ההוראה; ברוב תבונה ובשלל של בּוֹנְנוּת כ'רואות ואינן נראות' הן השכילו להוביל את הילדים ליצירת מארג הסיפורים המוצג בספר.

הילדים – חלמו, הסטודנטיות – קסמו והחלומות – התגשמו.

ד"ר עִדית שר
אכסניית הלשון

לספר המלא – לחצו כאן

לשיחה עם יועץ, השאר פרטיך וניצור קשר בהקדם
דילוג לתוכן