קפיצה למרחק: סיפורי הצלחה ואתגרים בלמידה ובהוראה בעקבות משבר הקורונה

המכללה האקדמית לחינוך ע"ש קיי קיימה ביום ג' 23.6.20 כנס מקוון שמטרתו ללמוד מהניסיון הנרכש בעקבות המעבר להתנהלות מקוונת של מוסדות החינוך ולהגיע לתובנות בהיבטים פדגוגיים, חברתיים, תרבותיים ורגשיים לגבי למידה, הוראה והכשרת מורים – בהווה ובעתיד. הכנס נועד לאנשי חינוך, חברי סגל אקדמי וסגל מנהלי במוסדות חינוך, מורים, גננות וסטודנטים.

הנהלת המכללה מבקשת להודות לכל מי שתרם לארגון הכנס ולהובלתו.

יו"ר הכנס: פרופ' לאה קוזמינסקי, נשיאת המכללה

יו"ר ועדת הכנס: פרופ' מארק אפלבאום, ראש רשות המחקר

חברי הוועדה: גב' גלית בן ישי, ד"ר נורית בסמן, ד"ר אולז'ן גולדשטיין, ד"ר אמנון גלסנר, גב' אוריה חסין, ד"ר נועה ליבוביץ', ד"ר דביר מלניק, ד"ר ליאור סולומוביץ', ד"ר בתיה רייכמן.

צוות התמיכה: גב' גלית בן ישי, ד"ר ליאור סולומוביץ', ד"ר טליה דיתשי-ברק, גב' אסנת מוטולה, גב' דורית זוננשטיין, גב' סמר אלדינה, מר יותם זנה

מזכירת הכנס: גב' גילה אביטל. דוא"ל gila_av@kaye.ac.il טלפון 08-6402752

תוכנית הכנס

תוכנית הכנס

13:00-12:00 מושב פתיחה,

13:00-12:00 מושב פתיחה,

 היו”ר: אולז'ן גולדשטיין

ברכות

פרופ' לאה קוזמינסקי, נשיאת המכללה האקדמית לחינוך ע"ש קיי

מר איל רם, סמנכ"ל ומנהל המינהל לעובדי הוראה במשרד החינוך

ד"ר לילי רוסו, מנהלת אגף א׳ להכשרה אקדמית וקשרי מל״ג ות״ת, המינהל לעובדי הוראה

הרצאת האורח

היערכות בית חולים בימי אי־ודאות: תובנות מאתגר קורונה

פרופ' אמיתי זיו, מנהל בית החולים השיקומי וסמנכ"ל לחינוך רפואי ב"מרכז הרפואי שיבא"

מתדיינת

פרופ' מרגלית זיו, מרצה ויועצת אקדמית של התוכנית לתואר שני "חינוך לגיל הרך", מכללת קיי, יועצת פדגוגית של מכתבת אלפאנוס (ספריית העששית) - תכנית לטיפוח קריאת ספרים עם ילדים בחברה הערבית

13:10-13:00    הפסקה פעילה: תצוגה וירטואלית – תהליכי יצירה מרחוק בהתמחות באומנות בהנחיית גבריאלה קליין, ישראל רבינוביץ ויורם פרץ, קישור לסרטון                   

13:45-13:10 מושבים מקבילים – סבב ראשון

מושב א1.

הפער הדיגיטלי – פאנל

מושב א1.

הפער הדיגיטלי – פאנל

  היו"ר: ליאור סולומוביץ

 הפער הדיגיטלי: חוויות ותובנות של סטודנטים בדואים ומרצים מתהליך הלמידה המתוקשבת בתקופת הקורונה

ליאור סולומוביץ, אמאל אבו סעד, אברהים אלבדור, אחמד אלעטאונה, לירון שוקטי, מכללת קיי.

מושב א2.

מודל סימולטיבי ללמידה מרחוק – סדנה,

מושב א2.

מודל סימולטיבי ללמידה מרחוק – סדנה,

היו"ר: אמנון גלסנר

מודל סימולטיבי ללמידה מרחוק

עליזה כלפון, מנהלת מרכז הסימולציה; משכית הודסמן, מנחה במרכז הסיצולציה, מכללת קיי.

 

מושב א3.

הוראה סדנאית בזום,

מושב א3.

הוראה סדנאית בזום,

היו"ר: דביר מלניק

קורס סדנת תיאטרון בזום – חוויה מיוחדת

נעמה בר ותמר מילשטיין, מכללת קיי

קישור למצגת

הוראת ענף הכדורעף במסלול להוראת החינוך הגופני – באופן מקוון

נבות מילוא, מכללת קיי, המכללה האקדמית וינגייט, מכללת גבעת וושינגטון

 

מושב א4.

התנסות מעשית בצל הקורונה,

מושב א4.

התנסות מעשית בצל הקורונה,

היו”ר: בתיה רייכמן

 המשבר ושִברו: דרכים לביצוע התנסות מעשית לאור ההנחיות המשתנות –אתגרים לביצוע התנסות מעשית בצל קורונה

קישור למצגת

יהודית סלפטי-כהן, מכללת קיי

"זו למידה שונה אך עדיין למידה" אתגרי השעה בהוראה-למידה בתוכנית ההכשרה לגן

נעמה מלכיור, זהבה כהן, דינה בן יעיש, סופי בן יאיר, מיכל ינקו, ברבי שפיר, מאיה כהן-חדד, דפנה לוי-ארמוזה, מכללת קיי.

קישור למצגת

מושב א5.

שבוע התנסות מעשית בצל הקורונה,

מושב א5.

שבוע התנסות מעשית בצל הקורונה,

היו”ר: נעה ליבוביץ

התנסות מעשית בהוראה מבוססת פרוייקטים מרחוק בנושא "משבר הקורונה לאן?"

שרון רנן, שרון דלמן, גיל יערי, עליזה בן לולו, איה רימון, מכללת קיי

התנסות בהוראה בזמן קורונה – כוחו של שיתוף פעולה

עפרה אראל, שחר קנפו, נעה לייבוביץ, מכללת קיי.

מושב א6.

תהליכים מכללתיים,

מושב א6.

תהליכים מכללתיים,

 היו”ר: נורית בסמן-מור

 דנים בערכים בתקופת קורונה; תהליך של בירור ערכי עם מרצים להוראה במכללה

נורית בסמן מור, מכללת קיי.

13:55-13:45    הפסקה פעילה: תצוגה וירטואלית – תהליכי יצירה מרחוק בהתמחות באומנות בהנחיית גבריאלה קליין, ישראל רבינוביץ ויורם פרץ, קישור לסרטון

14:30-13:55    מושבים מקבילים – סבב שני

14:30-13:55    מושבים מקבילים – סבב שני

מושב ב1.

אתגר חינוכי ותרבותי,

מושב ב1.

אתגר חינוכי ותרבותי,

 יו”ר: עומר רותם

ידע כללי ורב־תרבותיות

דורון נרקיס, מכללת קיי

המעשה החינוכי המקוון – אתגר המפגש עם הפנים מבעד למסך

נעמה רשף, מכללת קיי

מושב ב2.

חוסן בעיתות משבר,

  היו”ר: יעל וינברגר

 מה למדנו מתהליך תכנון מחקר בנושא חוסן של ילדים ושל מורים בתקופת משבר הקורונה?

עדי עדינה ניסים, עומר מרציאנו, פז פחימה, אדל שוקרון, אסתר וקנין ושרון שטיינברג, מכללת קיי

הסטודנט הזה הוא שלנו – פיתוח חוסן בעיתות משבר

וינברגר יעל, מכללת קיי

מושב ב3.

ספורט מקוון – סדנה,

מושב ב3.

ספורט מקוון – סדנה,

 היו”ר: שרון שטיינברג

הוראה ולמידה סינכרונית של ספורט ותנועה – אתגרים ופתרונות יצירתיים

שרון שטיינברג, מכללת קיי

מושב ב4.

תהליכים רגשיים טיפוליים,

מושב ב4.

תהליכים רגשיים טיפוליים,

 היו”ר: משכית הודסמן

 "חבל שהריח לא עובר מסך" – תהליכים רגשיים במטבח החינוכי טיפולי מרחוק

משכית הודסמן, מכללת קיי

דרכים וערוצים לתמיכה בתלמידים עם צרכים (אתגרים) מיוחדים במהלך משבר נגיף הקורונה: מניסיון של מתי"א חורה במגזר הבדואי בדרום

פידא אלצאנע, מתי"א חורה, בוגרת תואר שני.

מושב ב5.

קרוב-רחוק,

מושב ב5.

קרוב-רחוק,

היו”ר: מירב אסף

 מיפוי פעילויות מקוונות ככלי לתכנון הוראה מרחוק

מירב אסף, מכללת קיי

רחוקים מקרוב – למידת עמיתים

אסנת קליימן וסטודנטיות, מכללת קיי

 

14:40-14:30 הפסקה פעילה: תצוגה וירטואלית – תהליכי יצירה מרחוק בהתמחות באומנות בהנחיית גבריאלה קליין, ישראל רבינוביץ ויורם פרץ, קישור לסרטון

15:15-14:40 מושבים מקבילים – סבב שלישי

15:15-14:40 מושבים מקבילים – סבב שלישי

מושב ג1.

ביה"ס בצל הקורונה,

מושב ג1.

ביה"ס בצל הקורונה,

היו”ר: עארף אבו גוידר

 מהוראה מסורתית להוראה חדשנית/הוראה למידה משמעותית ורלוונטית בזמן אמת

אורן דולב, מנהלת ביס אופיר ,אילת, בוגרת תואר שני

כשהקרונה פוגשת תרבות: אתגרי מערכת החינוך הערבית-בדואית בעידן פוסט־ קורונה

עארף אבו- גוידר, מכללת קיי

 

מושב ג2.

מורה מתחיל מאותגר קורונה,

מושב ג2.

מורה מתחיל מאותגר קורונה,

היו”ר: חאלד אלסייד

 מצוינות בעידן הקורונה: התמודדותם הרגשית והמקצועית של מתמחים בדואים בתוכנית "שיאים  בנגב" במהלך משבר הקורונה

הווידה אלעטאונה-אלהואשלה; ח'אלד אלסייד; חיה קפלן; בשמת בר נדב; למא משעל; האיל אבו צבייח; כיאן אבו פריח, מכללת קיי, מורה בבית ספר

"וזה דרש ממני לחשב את המסלול מחדש …" – חוויתם הרגשית ודרכי התמודדותם של מורים חדשים בתוכנית שח"ף בעידן הקורונה

חאלד אלסייד, ורד פלפל קיסר, מכללת קיי

מושב ג3.

רב־תרבותיות בלמידה מרחוק – פאנל,

מושב ג3.

רב־תרבותיות בלמידה מרחוק – פאנל,

היו”ר: אולז'ן גולדשטיין

 קורס MOOC "מבוא לרב־תרבותיות" מנקודות מבטם של מפתחים, מנהלים, מלמדים ולומדים – תובנות וחוויות

איליין חוטר, מכללת תלפיות; אילן נגר, מכללת חמדת הדרום; אימאן נחאס, מנאל יזבק אבו אחמד, המכללה הערבית; סיגלית אביב, זהבית סילוואל ואולז'ן גולדשטיין, מכללת קיי

מושב ג4.

תחושת שייכות אל בית הספר,

מושב ג4.

תחושת שייכות אל בית הספר,

יו”ר: חיה קפלן ואברהים אלבדור

 נחישות ואג'נטיות בימי קורונה בבית הספר "תומר" בבאר שבע

אילנית ברטוב, מנהלת בית הספר "תומר" וליאת נחמני, מורה לאנגלית

יוזמות חינוכיות בתקופת הקורונה – חט"ב בבית הספר "אלהוזייל" כמרכז השראה בשיתוף היחידה לכניסה להוראה מכללת קיי: יזמות חינוכית הלכה למעשה בעידן הקורונה

איימן אלהוזייל, מנהל בית הספר; אמירה אבו סוכות, יועצת בית הספר; עימאד אלנסאסרה, מורה יזם; משכית הודסמן, מנחת הקורס, צוות חט"ב בבית הספר "אלהוזייל"

מושב ג5.

חידות וחידונים,

מושב ג5.

חידות וחידונים,

 היו”ר: מארק אפלבאום

חידון משפחות בית ספרי

יאיר הרשקוביץ, בית הספר "מוריה ברקאי"

קנגורו – סיפור הצלחה

אפלבאום מארק, מכללת קיי, ראש רשות המחקר וההערכה

15:25-15:15 הפסקה פעילה: תצוגה וירטואלית – תהליכי יצירה מרחוק בהתמחות באומנות בהנחיית גבריאלה קליין, ישראל רבינוביץ ויורם פרץ, קישור לסרטון

16:00-15:25 פאנל -

16:00-15:25 פאנל -

שיח: תובנות ברמות מערכתיות, מוסדיות ואישיות

שיח: תובנות ברמות מערכתיות, מוסדיות ואישיות

היו"ר: לאה קוזמינסקי

מתדיינים: לאה קוזמינסקי, נשיאה; משה שולץ, מנכ"ל; ספא אלעורגאן, סטודנטית לתואר שני; אוריה חסין, מדור אקדמיה באגודת הסטודנטים,אורלי קרן, המשנה האקדמי לנשיאה; ודביר מלניק, ראש המרכז לקידום ההוראה, מכללת קיי

דילוג לתוכן