סגל המרכז למוטיבציה והכוונה עצמית

סגל המרכז למוטיבציה והכוונה עצמית

פרופ' חיה קפלן

מרצה בכירה במכללה האקדמית לחינוך ע"ש קיי.

ראשת המרכז למוטיבציה והכוונה עצמית וראשת התוכנית לייעוץ חינוכי בתואר השני.
לשעבר ראש 'משאבי צמיחה', יחידה ניסויית לכניסה להוראה.

תחומי עניין:
קידום מוטיבציה אוטונומית והכוונה עצמית (Self-Determination) בקרב תלמידים ומורים, תהליכי כניסה להוראה ומוטיבציה של מורים מתחילים (מתמחים ומורים חדשים), פיתוח קהילות למידה של מורים מתחילים וחונכים (חממות), הכשרת מורים חונכים למערכת החינוך, תהליכי שינוי במערכות חינוך, במגזר היהודי והבדואי ומצוינות של פרחי הוראה ותלמידים. המסגרת התיאורטית המרכזית למחקר ולהתערבויות חינוכיות הנה תיאורית ההכוונה העצמית (Self-Determination Theory; Deci & Ryan, 2017).

Dr.Haya Kaplan, Head of the Program

פרופ' אפלבאום מארק 

חבר סגל בהתמחות מתמטיקה. שימש בעבר כראש התמחות מתמטיקה וכראש רשות המחקר וההערכה במכללה האקדמית לחינוך ע"ש קיי. פרופ' אפלבאום בעל ניסיון רב בהוראת המתמטיקה, בפיתוח תוכניות לימודים לתלמידים מצטיינים, בהכשרה ובהדרכה של מורים לבית הספר היסודי והעל יסודי. פרופ' אפלבאום הינו מנכ"ל פרויקט ארצי "קנגורו ישראל", שמטרתו טיפוח מצוינות מתמטית מגיל צעיר.

תחומי עניין:
פיתוח חשיבה ביקורתית ויצירתית, הוראת המתמטיקה בעזרת בעיות חקר וגילוי, משחקים מתמטיים, וחידות.

אפלבאום מארק

ד"ר חאלד אלסייד

מרצה בכיר במכללה האקדמית לחינוך ע"ש קיי, מלמד ומנחה בבית הספר ללימודים מתקדמים, בתכנית שח"ף , ביחידה לכניסה להוראה ובמרכז לסימולציה. ד"ר אלסייד מנחה בבית הספר לחינוך, החוג לפדגוגיה ולמידת מורות.ים, באוניברסיטת בן גוריון בנגב.

תחומי עניין:
מצבי לחץ ומשבר בקרב מתבגרים ופליטים, תהליכים חברתיים בראי הגישה הסלוטוגנית, קידום מוטיבציה והכוונה עצמית (Self-Determination) בקרב תלמידים ומורים, תהליכי כניסה להוראה ומוטיבציה של מורים חדשים, תהליכי שינוי במערכת חינוך בחברה הערבית בדרום. המסגרות התיאורטיות המרכזיות למחקר ולהתערבויות חינוכיות הינן: תיאורית ההכוונה העצמית (Self-Determination Theory; Deci & Ryan, 2017) והתיאוריה הסלוטוגנית (Antonovsky, 1979).

אלסייד חאלד

פרופ' אמנון גלסנר

פרופ' אמנון גלסנר. מרצה בתוכניות לתואר שני במכללת קיי.

תחומי עניין:
(מחקר פרסום והוראה): שילוב חשיבה מסדר גבוה (ביקורתית, יצירתית ורפלקטיבית) בלמידה ובהוראה, באקדמיה ובבתי הספר, יוטגוגיה (למידה מכוונת עצמית), כתפיסה לקידום בחירה מרובה של הלומד, במה וכיצד ללמוד ובהערכה עצמית מעצבת ומסכמת של תהליכי הלמידה והידע שנבנה בהם.

גלסנר אמנון

ד"ר אינה סמירנוב-אוקנין

מרצה במכללה האקדמית לחינוך ע"ש קיי בהתמחות אנגלית, מדריכה פדגוגית בתכנית ההכשרה לבית הספר העל יסודי, מובילת למידה דיגיטלית, שותפה במרכז האקדמיה של מח"ר לחינוך משמעותי, חדשני ורלוונטי. שימשה בעבר כראש התמחות אנגלית, כראש תכנית ההכשרה לבית הספר העל יסודי וכראש יחידה ללימודי אנגלית למטרות אקדמיות.

תחומי עניין:
הוראת אנגלית כשפה בינלאומית, למידה מבוססת פרויקטים, פיתוח תוכניות לימודים והוראה תומכת מוטיבציה לתלמידים מצטיינים, שילוב טכנולוגיה בהוראה ובלמידה

אינה סמירנוף

הווידה עטאונה-הואשלה

מרצה ומנחה בתוכניות לתואר ראשון ושני במכללה האקדמית לחינוך ע"ש קיי, יועצת חינוכית בהכשרתה, דוקטורנטית באוניברסיטת בן גוריון בנגב. מנחת סדנאות סטאז', מורים חדשים ומורים חונכים ביחידה לכניסה להוראה, ומנחה במרכז לסימולציה. מנהלת החממה למורים מתחילים ביישוב כסיפה (במסגרת פרויקט "פרומנטורס", האיחוד האירופי, תוכנית ארסמוס+), מתאמת לענייני סטודנטים ערבים במשרד הדיקאנט במכללה.

תחומי עניין:
פרקטיקות הוריות תומכות אוטונומיה בקרב ילדים ובני נוער בקהילה הבדואית, הובלת קהילות למידה (חממות) ותהליכים שמקדמים קליטה מיטבית בקרב מורים מתחילים, טיפוח מצוינות ומנהיגות בקרב מורים מתחילים. המסגרת התיאורטית המרכזית למחקר ולהתערבויות חינוכיות הנה תיאורית ההכוונה העצמית (Self-Determination Theory; Deci & Ryan, 2017).

עליזה כלפון

מנהלת המרכז לסימולציה אד"ם, במכללה האקדמית לחינוך ע"ש קיי. המרכז מבוסס על התפיסה של תיאוריית ההכוונה העצמית (Self – Determination Theory; Ryan & Deci, 2017). בעבר עבדה במשרד החינוך, במגוון תפקידים, ביניהם מנהלת בית ספר, מפקחת כוללת ומפקחת על הפיתוח המקצועי.

תחומי עניין:
סימולציות בחינוך – יישומים פרקטיים, מחקר ופיתוח תיאורטי.

ד"ר נעם יצחקי

פסיכולוגית חינוכית מומחית בשפ"ח נתיבות, מרצה מן החוץ באוניברסיטת בן-גוריון בנגב, מרצה וחברת סגל בתוכנית לתואר שני בייעוץ חינוכי, במכללה האקדמית לחינוך ע״ש קיי.
עוסקת במחקר וביישום של תיאוריות מוטיבציה ולמידה רגשית-חברתית בקרב ילדים, בני ואנשי צוות חינוכי נוער במערכת החינוך.

תחומי עניין:
למידה והתפתחות רגשית-חברתית במערכת החינוך, עבודה עם מנהלים לקידום תהליכים רגשיים-חברתיים בבית הספר, עבודה פסיכו-חינוכית מבוססת מנטליזציה והופעה של התנהגויות סיכון בגיל ההתבגרות.

רגינה בן שטרית

מרצה במכללה האקדמית לחינוך ע״ש קיי בהתמחות אנגלית, ראש מרכז התמיכה איתק״ה (מרכז תמיכה בסטודנטים בעלי צרכים לימודיים ייחודיים), ראש היחידה ללימודי אנגלית למטרות אקדמיות ובינלאומיות. דוקטורנטית במחלקה לחינוך באוניברסיטת בן גוריון.

תחומי עניין:
זהות נרטיבית, מוטיבציה מנקודת המבט של תיאוריית ההכוונה העצמית (Self-Determination Theory), קידום תהליכי הוראה ולמידה מתוך מכוונות עצמית, הכלה בחינוך, הוראת יסודות הקריאה באנגלית.

לשיחה עם יועץ, השאר פרטיך וניצור קשר בהקדם
דילוג לתוכן