על המכללה

על המכללה

תמונה של קמפוס קיי

מכללת קיי היא מכללה אקדמית לחינוך, הנמנית עם המכללות המובילות בתחום הכשרת המורים בישראל.
זהו מוסד אקדמי רב תרבותי, המחוייב להכשרה איכותית להוראה, ומאופיין במצוינות אקדמית, ביחס אישי ללומדים ובפעילות ענפה למען הקהילה.

 

במכללת קיי פועלות תוכניות תואר ראשון ותואר שני בחינוך ולימודי הוראה לקבלת תעודת הוראה.
ניתן ללמוד ולהתמחות בטווח הגילים (מהגן ועד לעל-יסודי) במגוון רחב של תוכניות והתמחויות.

 

ראשיתה של מכללת קיי ב"מדרשה  החד – שנתית למורי כפר בנגב", שנוסדה בשנת תשט"ו (1954) בשכונת "משקי עזר"  (כיום, נווה נוי) בבאר- שבע. המטרה הייתה להקל על המחסור החריף בכוחות הוראה במעברות ובמושבי העולים ברחבי הנגב. המדרשה הוקמה על ידי אריה סימון, מפקח מחוז דרום בשנים 1964-1952, ומי שהניח את היסודות למערכת החינוך בנגב. המדרשה שכנה בשנים- עשר בתים חד- קומתיים, שדוד טוביהו, ראש העיר, מסרם לאריה סימון להקמת המדרשה והפנימייה.בשנת תש"ך (1960), לאחר נדודים ממקום ארעי אחד למשנהו, זכה המוסד הראשון להכשרת מורים בנגב לבניין משלו בשכונה ג' וקיבל את השם "בית המדרש הממלכתי למורים ולגננות". גידולו והתפתחותו היו מהירים,ובראשית שנות ה-70 החל להכשיר מורים לרוב מסלולי ההוראה, כולל מורים עולים ומורים למגזר הבדואי.

 

בשנת תשמ"ב (1982) עבר המוסד למשכנו הנוכחי ושמו הוסב ל"המכללה לחינוך על שם קיי. במקביל  הושלם גם תהליך המיזוג עם בית המדרש הממלכתי למורים לחינוך גופני,שנוסד בשנת תשכ"ד (1964) על ידי ד"ר אלי פרידמן ז"ל.
בשנת תשנ"ד (1994) קיבלה המכללה הכרה אקדמית, והיא רשאית להעניק תואר ראשון בהוראה B.Ed.  בשנת תשס"ג החלה לפעול המועצה האקדמית של המכללה שאושרה על ידי המועצה להשכלה גבוהה. המועצה האקדמית אחראית לפיתוח ההיבט האקדמי של פעילות המכללה ובכלל זה פיתוח תוכניות לתואר שני בחינוך M.Ed.  כיום יש במכללה חמש תוכניות לתואר שני (M.Ed): ייעוץ חינוכי, למידה והוראה, חינוך גופני וספורט לאוכלוסיות בהדרה ובסיכון, חינוך בעידן טכנולוגיות מידע, חינוך לגיל הרך, וכן תוכנית תואר שני בהוראה (M.Teach) + תעודת הוראה לבית הספר העל-יסודי.

במכללת קיי לומדים היום כ- 3000 סטודנטים במסלולי הוראה שונים. בנוסף לכך, היא משמשת מרכז השתלמות אזורי לאלפי מורים וגננות מבאר- שבע ומהסביבה. במכללה מכינה חד-שלבית ודו-שלבית שלומדים בה כ-500 סטודנטים.

המכללה לחינוך ע"ש קיי היא חברה בע"מ. מטרת החברה היא לארגן, להפעיל ולנהל את המכללה. החברה נוסדה בהתאם להסכם שנחתם עם הסוכנות היהודית, שבנתה את הבניין בתרומתו של מר ג'פרי קיי. בהנהלת החברה חברים נציגי הסוכנות היהודית, משרד החינוך ואנשי ציבור. הנהלת החברה מייפה את כוחה של ההנהלה הקיימת במכללה לשמש הנהלת המועצה בשמה.

50 שנות הכשרת מורים בנגב

הספר של ד"ר ציפי שחורי-רובין על תולדות המכללה האקדמית לחינוך ע"ש קיי, מראשיתה כ"מדרשה חד שנתית למורי הכפר"ועד להפיכתה למכללה אקדמית לחינוך

לשיחה עם יועץ, השאר פרטיך וניצור קשר בהקדם
דילוג לתוכן