גננות ומורים בשנים א-ב בהוראה

גננות ומורים בשנים א-ב בהוראה

שנות הכניסה להוראה עשויות להיות עבור המורה שנות צמיחה, גילוי ואתגר, בהן ימשיך ללמוד ולהתפתח מבחינה מקצועית. המורה מגיע לבית הספר מצויד בידע בתחום הדעת ובתחום הפדגוגי. עם זאת, הוא נדרש לכלים נוספים ולהתמודדות מתמדת בתחילת דרכו בהוראה. עם סיום שנת ההתמחות וקבלת רישיון ההוראה עובר המורה ממעמד של מתמחה למעמד של עובד הוראה חדש. היחידה לכניסה להוראה ממשיכה ללוות את המורים החדשים בשנתיים הראשונות של עבודתם כמורים חדשים.

 

על פי הנחיות משרד החינוך, בשנה הראשונה שלאחר ההתמחות – המורים נדרשים להשתתף בקורס  לפיתוח מקצועי לעובדי הוראה חדשים הכולל 30 שעות סדנת עמיתים. בנוסף, המורים החדשים נדרשים גם לליווי של 20 שעות על ידי מורה מלווה. קורס זה הוא חובה לעובדי הוראה חדשים, לצורך קידום בדרגות. אתם מוזמנים להירשם לקורס “משאבי צמיחה למורים חדשים”.

 

עובדי הוראה בחינוך הקדם יסודי – גננות חדשות, המועסקות בתנאי אופק חדש, בהיקף של חצי משרה לפחות, נדרשות אף הן להשתתף בקורס. הגננות תלמדנה בקורס ייעודי לגננות, אשר מותאם לצרכיהן, כגננות בתחילת דרכן.

 

תיאום הליווי – המורים נדרשים לתאם עם המנהל והגננות נדרשות לתאם עם המפקחת את בחירת הגננת או המורה המלווה.

 

עובד הוראה חדש המשתלב במסגרת נוספת לפיתוח מקצועי, בהשתלמות מוסדית על פי בקשת מנהל/מפקח, יוכרו לו עד עוד 30 שעות נוספות.

 

מורים אחרי ההתמחות, שנדרשים לשנת ניסיון נוספת לקביעות – יקבלו המשך ליווי של 20 שעות ע”י מורה מלווה.

 

מרכזת תחום שנה ראשונה בהוראה היא ד”ר חיה קפלן.

 

מנחי סדנאות- משאבי צמיחה בשנה הראשונה:


לצפייה בפרטי המרצה, בדרכי ההתקשרות ובשעות הקבלה, יש לבחור בשם המרצה:

 

מידע וטפסים:

 טופס תיאום מורה/גננת מלווה למשתתפים בסדנת מורים מתחילים

טופס דיווח מפגשים עם המורה/ הגננת המלווה ( 20 שעות)

לשאלות ובירורים:

שימו לב, כל הטפסים הנחוצים לגננות ולמורים החדשים, לגננות ולמורים המלווים נמצאים באתר היחידה לכניסה להוראה.

לשיחה עם יועץ, השאר פרטיך וניצור קשר בהקדם
דילוג לתוכן