סגל המרכז למוטיבציה והכוונה עצמית

Haya Kaplan 

ד"ר חיה קפלן, מרצה בכירה במכללה האקדמית לחינוך ע"ש קיי. ראש המרכז למוטיבציה והכוונה עצמית, ראש 'משאבי צמיחה', היחידה לכניסה להוראה ויועצת תוכניות לימודים אישיות למורים בפועל. בעבר - יועצת חינוכית ומדריכת יועצים (שיפור תהליכי הלמידה-שת"ל). מלמדת גם במסלול לפסיכולוגיה חינוכית, במחלקה לחינוך, באוניברסיטת בן גוריון בנגב.

תחומי עניין: מוטיבציה בחינוך, טיפוח הכוונה עצמית בקרב לומדים בחינוך המיוחד, תהליכי שינוי במערכות חינוך, קידום מצוינות ותהליכי התפתחות קריירה בקרב תלמידים בקהילה הבדואית.

Mark

ד"ר אפלבאום מארק, מרצה בכיר בהתמחות מתמטיקה, שימש בעבר כראש התמחות מתמטיקה וכראש לימודי ההתמחות במכללה האקדמית לחינוך ע"ש קיי, ב"ש. בעל ניסיון רב בהוראת המתמטיקה, בפיתוח תוכניות לימודים לתלמידים מצטיינים, בהכשרה ובהדרכה של מורים לבית הספר העל יסודי.

תחומי העניין: פיתוח חשיבה מתמטית, הוראת המתמטיקה בעזרת בעיות חקר וגילוי, פיתוח חשיבה ביקורתית ויצירתית, תחרויות ומשחקים מתמטיים.

Abu Naga Muhamad

ד"ר אבו נג'א מוחמד, מרצה בכיר, ראש התמחות מתמטיקה במכללה האקדמית לחינוך ע"ש קיי, מנהל מרכז למחוננים ומצטיינים בחורה, חוקר בהוראה ובחינוך מתמטי.

תחומי עניין: חקר ההכשרה להוראת מתמטיקה, חינוך למצוינות במתמטיקה.

haled alsayed1

אלסייד חאלד, יועץ חינוכי בהכשרתו. דוקטורנט בתחום ישוב וניהול סכסוכים באוניברסיטת בן גוריון בנגב, סגן מנהל בבית הספר עהד למצוינות ביישוב חורה. מדריך פדגוגי בתוכנית שח"ף להסבת אקדמאים להוראה ומנחה בסדנאות "משאבי צמיחה", במסגרת היחידה לכניסה להוראה במכללה האקדמית לחינוך על שם קיי. מנחה ביחידה להכשרת מורים באוני בן גוריון בנגב.

תחומי עניין: תהליכים רגשיים ומוטיבציוניים בקרב תלמידים ומורים, ניהול כיתה , התמודדות עם מצבי לחץ וקידום מצוינות ומיטביות בלמידה. 

Amnon glasner

ד"ר גלסנר אמנון, מרצה בכיר במכללה האקדמית לחינוך ע"ש קיי, ראש לימודי חינוך וראש התמחות בחינוך הבלתי פורמלי, מדריך פדגוגי בתוכנית שח"ף להסבת אקדמאים להוראה ואחראי על הסמינר המכללתי.

תחומי עניין: פיתוח ושילוב חשיבה מסדר גבוה (יצירתית וביקורתית) ומשאבי תקשוב בלמידה אישית וארגונית ובהוראה, עיצוב וחקר הסביבה לניהול שיח לימודי, פיתוח וחקר הארגומנטאציה (תורת הטיעון) בלמידה ובהוראה, למידה מהצלחות כמנוף ללמידה וצמיחה אישית וארגונית. 

Eliezer Vinograd2

ד"ר אליעזר וינוגרד, מרצה בתכנית שח"ף להסבת אקדמאים להוראה, מ"מ יו"ר הסתדרות המורים סניף ב"ש וחבר בבית- הדין למשמעת לעובדי המדינה בירושלים. בעבר מנהל ביה"ס הניסויי "מולדת" וביה"ס הקהילתי "שז"ר" בב"ש, מפקח במשרד החינוך ויו"ר ועד המנהלים בבאר- שבע והסביבה.

תחומי עניין: קידום בית הספר כקהילה אכפתית, תהליכי שינוי במערכות חינוך, קידום מוטיבציה אוטונומית בהוראה ובלמידה, יעוץ לבתי ספר בניהול עצמי. 

Ina smirnof

ד"ר סמירנוב אינה, מרצה במכללה האקדמית לחינוך ע"ש קיי, ראש התמחות אנגלית, מדריכה פדגוגית בתכנית ההכשרה לבית הספר על-יסודי, אחראית על אנגלית למטרות אקדמיות.

תחומי עניין: בלשנות, למידה מבוססת פרויקטים, פיתוח תוכניות לימודים והוראה תומכת מוטיבציה לתלמידים מצטיינים במערכת החינוכית הבדואית. 

ofra fayenberg

ד"ר פינברג עפרה, פסיכולוגית חינוכית מומחית בכירה, מטפלת נרטיבית ומשפחתית מוסמכת. משמשת כיועצת אקדמית בבתי ספר המבקשים לקדם תהליכי צמיחה רגשית - חברתית ומוטיבציונית. במסגרת זו, עוסקת בקדום תהליכים פסיכולוגיים מערכתיים, פיתוח מנהלים וצוותים, סדנאות מורים ועוד. חברה בקהילת החוקרים בפרספקטיבה של תיאוריית ההכוונה העצמית ובעבודתה ממשיכה לפתח ולחקור את יישומי התיאוריה. בעבר ניהלה את השירות הפסיכולוגי חינוכי בהרצלייה והייתה פסיכולוגית מחוזית של שפ"י במחוז תל אביב. עסקה 10 שנים בהוראה במסלול לפסיכולוגיה חינוכית, באוניברסיטת בן גוריון בנגב.

תחומי מומחיות: טפול בפרט ובמשפחה, טפול קצר מועד, טפול נרטיבי, טפול ממוקד במצבי חרדה וטראומה, שילוב טכניקות התמקדות ((focusing, EMDR ו-S.E (Somatic Experience), עבודה מערכתית אינטגרטיבית ותהליכי שינוי בארגונים.

תחומי עניין: קידום תהליכים מוטיבציוניים במערכת המשפחתית ובמערכת הבית ספרית, אובדן כהזדמנות לצמיחה והתפתחות מיטבית .

Tal Keren

ד"ר טל קרן, בעלת תואר מוסמך (MA) בפסיכולוגיה חינוכית ודוקטורט בחינוך מאוניברסיטת בן גוריון. עובדת כפסיכולוגית בשירות הפסיכולוגי בכפר סבא. מרצה מן החוץ במסלול ללימודי מוסמך בפסיכולוגיה חינוכית במחלקה לחינוך, באוניברסיטת בן גוריון ומנחת סדנאות "משאבי צמיחה" במסגרת היחידה לכניסה להוראה במכללה האקדמית לחינוך ע"ש קיי.

תחומי עניין: הקשר בין תהליכי הורות ובין תפיסות עצמי וסגנונות התמודדות של ילדים במצבי הישג. קידום בתי ספר כסביבות רגשיות – חינוכיות, ליווי מורים חדשים בשלב הכניסה להוראה, עבודה עם מנהלים וצוותים חינוכיים.

 מאגר מרצים בתחום המוטיבציה וההכוונה העצמית
קבוצת המוטיבציה באוניברסיטת בן גוריון בנגב והמרכז למוטיבציה והכוונה עצמית
יש לפנות לד"ר חיה קפלן,ראש המרכז
  • ד"ר קפלן חיה
  • פרופ' אבי עשור
  • ד"ר גיא רוט
  • ד"ר פיינברג עפרה
  • אלסיד חאלד
  • ד"ר אמנון גלסנר
  • וינוגרד אליעזר
  • ד"ר טל קרן
  • מוטי בניטה